fredag 6. september 2013

Hundredagers mm

Har glemt å oppdatere her inne.  Dag 2 økt 3/100 ble fettmarsj i skogen.
Day 2.  Long, quick walk in the woods.  3 training in my 100 project.



Da 3 ble brukt på kurs.  Jeg var på verdens hyggeligste kurs med håndsøm og inspirasjon fra australske Helen Stubbings.  Her er kursprosjektet. 
I have attended a day class by Helen Stubbings from Australia.  This is the class project.
  Selvfølgelig ble jeg sååååååå hekta at jeg kjøpte med meg et kjempeprosjekt i samme stil.  Kommer til å ta laaaang tid, men et klassisk arbeid som blir hyggelig utover vinteren (og sikkert neste vinter også).  Dette er galskap, men så lekkert at det nesten er ubeskrivelig. Jeg kommer nok til å sy det i rødt jeg også.  Var innom grønt, men det er vanskelig å finne mange nok gode grønnfarger som går sammen.  Hvis jeg noengang blir ferdig med dette teppe, skal det sendes avgårde til maskinquilting av Merete Ellingsen hos SY.no.  Hun er så utrolig flink at det vil gi teppet et løft jeg aldri kan klare selv.  Men som sagt................. det er lenge til  :-)
I just loved the class and the projects.  Its handsewing all the way but I just had to have the Cornelian.  Take a look at the picture under this text.  Its just a "have to have" pattern.  It will take me forever to finish it, but even so.  I bought the pattern.  Will get the fabrics today and start to prepare some blocks this weekend.    If I ever manage to finish this I will send it to Merete Ellingsen at www.sy.no for quiltingShe is just fantastic and I think that this quilt deserves great quilting. 

 Dette er teppet til Helen Stubbings.  Vil du se mer av hennes arbeider så ta en titt HER
 This is Cornelian made by Helen Stubbings.  Take a look at her work HERE

Her demonstrerer Helen stitchery og små triks for oss.
And this is Helen demonstrating (with Mia in the back)

 Dag 4 og treningsøkt 4.  Nesten 6 km i lysløypa og i skogen.  
Day 4 and training 4/100.  6 km.

 Caddie synes også det er bra med noen skikkelig treningsturer.  Vi har en forholdsvis rolig hund på kveldene  :-)
My dog also love my training.  Pretty quiet in the evenings  :-)

The weekend will be at our cabin by the sea.  Will do some timbering, some knitting, some sewing and somw preparing the Cornelian.  And of course a lot of relaxing and good food.  Have a great weekend all.


1 kommentar:

  1. Ja dette ser ut som noen fine dager ja, mye fint du viser frem :-)

    SvarSlett