fredag 5. november 2010

Yippy, endelig hobbyhelg igjen

Fredag kveld og jeg har startet å kose meg.  Måtte bare farge litt igjen.  Denne gangen ble det sjalsgarn.
 Denne var jeg skikkelig spent på.  Halve hespet var farget kaldt med røde farger og den andre halvdelen gul og varmrød.  Etter å ha ligget i gryta i 30 minutter, så kom det ut som et skikkelig flott hesåe.  Dette skal jeg strikke noe av til meg selv!
Jeg er såååå fornøyd.  Dette er nok mye mer grønn enn det ser ut som, men det var vanskelig å få bildene korrekte når det gjelder farge.  Dette er et av hespene som ble farget limegrønt forrige helg.  De vare fine, men jeg trenger bare et av dem, så da ble det mere mørk grønn og litt blått og sort i. 

Så har jeg fått vevet litt til.  Jeg satte den opp med Aadde Lõng renning og vever også med det samme garnet.  Det er lange fargeskift i lilla, grått og sort. 
Veven er det ikke noe hast med.  den vil vokse sakte men sikkert.  Hyggelig å avslappende arbeid.


Så fant jeg ut at jeg bare MÅ strikke meg en jakke.  Gensere og tunikaer har jeg strikket en del av i det siste, men det er jo jakker jeg egentlig liker best å bruke.  Så nå skal jeg strikke Enid i Wollmeise.  Hovedfargen er mørk, mørk lilla med små fargeforskjeller, men med et inntrykk av å være ensfarget.
 Desverre vil ikke Blogspot legge inn flere bilder nå.  Så................ farger o.l. til jakken får oppdateres i morgen.  Spennende farger som alle er fra dette innlegget

1 kommentar:

  1. Fantastisk flott - du har fått det kjempefint! Både veving og garfarging!!!
    Hilsen Nina

    SvarSlett