fredag 8. februar 2013

Klessøm

I kveld og HELE helgen skal jeg på sykurs på Lillestrøm Sømsenter.  Jeg skal faktisk lære å sy klær, noe jeg har har lyst til i mange, mange år. 

Jeg har du selvfølgelig kost meg og sufet på sømsider og fant en hel genial side.

Hvis du skal sy et skjørt og ikke har mønster men skal selv regne ut vinkel på stoffstykkene for å få den vidden du vil ned, så kan du legge inn det meste i denne tabellen, og vips få du ut svaret på hvodan du må skjøre delene. 

Du finner dette geniale dokumentet HER.  Hvis du først titter inn her så synes jeg du skal titte på Willys Syrom.

Jeg vet ennå ikke hva jeg skal sy i helgen.  I kveld ( fredag) skal vi ha teori samt velge mønster og stoff som passer.  Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å sy en frakk/kort kåpe.  Hvis læreren synes det er greit så ser jeg for meg noe som dette:







Ser for meg at ved å sy noe som dette så vil jeg lære masse.  Krage, lommer innsving, isetting av ermer, fòr o.l..

Vi får se hva det blir.  Jeg har tenkt til å være en lydhør elev og høre etter hva læreren foreslår ( stort sett i alle fall)




Ønsker alle en flott helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar