mandag 18. februar 2013

Jeg har spennende nyheter...............................

Hovednyhet:  Jeg skal bli BESTEMOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  Riktignok er det ikke før i månedskifte august/september, men jeg gleder meg allerede.

Til nyttår valgte jeg å avslutte leasingen på den stooooooooore broderimaskinen min.  Det har vært moro å jobbe med den, men den blir litt i overkant stor og "fabrikkaktig" synes jeg.  Det ble produksjon enn håndtverk.

Det har faktisk allerede vært et savn å ikke kunne brodere.  Har hatt flere som har ønsket produkter med broderier.  Og så dukket det opp en mulighet til å utvide "maskinparken".  Jeg kunne rett og slett ikke la muligheten gå fra meg, så om noen få dager dukker dette vidunderet opp hos meg


 Da kan jeg igjen brodere stort sett alt.  Litt begrensninger i forhold til den enorme Brothermaskinen blir det selvfølgelig, men dette holder i massevis til mitt bruk.
Kjenner at jeg bare går å tripper og venter nå.  Såååååå klar til å sette igang å lære meg alle mulighetene.

På strikkepinnene er det diverse arbeider om dagen.  Flettegenser til meg selv, selvfølgelig et babyteppe og i helgen falt jeg pladask for denne herlige haugen med farger

Jeg falt så pladask at det ble med en av hver farge hjem + noen flere av de naturhvite.  Nå strikker jeg trekanter som skal settes sammen til et teppe.  Om det blir babyteppe eller om jeg lager det så stort at jeg kan ha det selv, vet jeg ikke riktig ennå.  Garnet er fra Rowan og er i bomull.  Husker i øyeblikket ikke hva det heter, men er utrolig lett til å være bomull og er spunnet på samme måte som Hexa garnet fra Du Store Alpakka.  Det gjør det utrolig mykt og godt.

Annenhver lørdag kosejobber jeg på Nøstet Mitt på Lambertseter.  Selv om snøen ligger ute, så er det vårstemning der inne.  Se bare på denne bomullsveggen fra PT.


Kan man bli noe annet enn GLAD?


4 kommentarer:

  1. Gratulerer! Det sies at det er fantastisk å være bestemor, så jeg forstår godt at du gleder deg. Lykke til! :-)

    SvarSlett
  2. Takk Gudveig. Gleder meg veldig. Heldigvis bor de nærme, så jeg får være nære den lille når den kommer.

    SvarSlett
  3. Gratulerer :-) Jeg ble mormor for første gang i sommer, og det er STORT!! Noe helt annet enn å bli mamma.
    Og gratulerer med valg av maskin. Jeg er som sagt veldig fornøyd med min. Spent på å følge deg videre når du får tatt i bruk din :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Gleder meg veldig. Strikkepinnene går på høygir og om en dag eller to kan jeg garantere stoooor sylyst også, for da kommer den nye maskinen. Mye å glede seg over om dagen :-)

      Slett