torsdag 2. mars 2017

Mars vårmåned

Mars er den første vårmåneden.  Litt lumsk, men håpet om at det nærmer seg hestehov i veigrøften, sprenger på.

Men........ foreløpig er det vær til å hobbyere innendørs.
Jeg har fått prøvd den nye Babylock Enlighten min.  Den er en drøm.  Gleder meg til å få tid til å virkelig lære meg alle mulighetene.

I den forbindelse sitter jeg jo med to overlocker.  Jeg får vel selge min Elna 644 Pro ( eksakt den samme som Janome 644.  Lages til og med på samme fabrikk og føtter kan brukes om hverandre.).
Jeg har ganske mange ekstraføtter til den.  De er aldri brukt, men har en verdi av rundt 2500 kroner.  I tillegg til hva du ser på bildet har maskinen en oppsamlerboks foran.

Maskinen koster ny 5900,- og ekstrautstyret ca 2500,-.  Jeg har hatt den noen får år, men har ikke sydd mer enn kanskje 20 plagg på den.  Så den er lite brukt og det har aldri vært noen problemer med den.
Selges for kr. 3500,- med ekstrautstyr.

Send meg en mail på nina@quilteriet.no hvis du er interessert.



Dette kom i posten denne uken.  ( ja... jeg vet det.  Må stoppe å handle snart)  

 Lett blanding av Tula Pink og Kaffe Fasset.  Jeg har tidligere vist at jeg har sydd av denne typen stoff, da vi hadde syhelg på hytta.  Det ble så fint, at jeg fant ut at jeg bare måtte lage den større for at mønsteret skulle få skinne.

 Her er designveggen.  Den vokser.  Det er ikke så lett å gjøre dette effektivt da alle bitene må plasseres i forhold til hvilken plassering de skal ha og hvilket annet stoff de må sys sammen med.


 Her er et bedre bilde av alle stoffene som må plasseres for at de skal passe i blokken ved siden av o.l.


På jobben fikk vi levende sjøkreps levert direkte fra vestlandet av fiskeren himself.


Bestemte meg for å forvelle mine 4 kg og så fryse dem.  Tok å kokte noen som vi koste oss med på kvelden.  De var bare helt nydelige.  Gleder meg til å prøve dem på grillen med krydder og ost.

Stakkars liten


Se.......... mye godt i tiden fremover



Tidligere har jeg vist den store sommerfuglen.  Under kommer det endel små sommerfugler.  Disse sys første kurskvelden ( ikke alle på samme kveld) for å lære teknikken.  Neste kveld begynner vi på den store som krever litt mer tenking vedr. plassering av stoffene før søm.  Søte, ikke sant?



Under ser dere bilder fra de neste prosjektene jeg har tenkt å prøve meg på.  Tekstilcollage.  Har kjøpt mønster på disse to.  Håper de kan lære meg teknikken så jeg senere kan lage denne typen bilder ut i fra egne bilder/tegninger.   Blir spennende å se om jeg får det til.  Føler at dette er litt som å male med stoff, og maling og tegning er så absolutt ikke meg.




Mitt andre barnebarn er en solstråle med en stor personlighet.  Han er så blid og snill og rolig i tillegg.  Virkelig en liten godgutt.

Even Matheo, 4 mnd i dag

Nå i kveld ( torsdag) sitter jeg å ser frem til en helg på hytta.  Ingen store syplaner, men har jo et par prosjekter som ligger fast der nede, så jeg har alltid noe jeg kan gjøre.  

GOD HELG til dere alle sammen.

2 kommentarer:

  1. Her var det mye flott :)
    Mønsteret i stjerneteppet ditt var virkelig flott, det endret seg etter hva man fokuserte på. Virkelig flott!!
    Blir spennende å følge deg i arbeidet med Tekstilcollage!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Eirin. Moro å forsøke seg på nye ting.

      Slett