tirsdag 8. januar 2019

Lage vaner

Ikke at det skal bli en vane å blogge hver dag, men må få det inn igjen så vanen med å blogge blir innarbeidet igjen.

Jeg har blitt spurt om å holde et kurs i Bargello.  Ettersom jeg for ca 10 år siden ga bort absolutt alle kursmodellene mine til Røde Kors ( lang historie vi kan ta senere), var det bare å finne frem stoff og se om hukommelsen var med meg.
Jeg lagde ingen plan hverken om buer eller størrelse, men fant frem 10 blå og et gult stoff og satte bare igang.
Underveis kom jeg på en annen ide om en annen type Bargello, men det må jeg teste ut først og det får eventuelt bli et annet kurs.



Bildet er vel litt mørkt, men det så likevel litt stusselig ut da jeg hadde funnet frem stoff.  Men....... i dette mønsteret må jo ikke stoffene slå hverandre ihjel, så blir det vondt for øynene, så jeg satset på at det ble bra.  Og det ble det, eller..................


Jeg ville vel i utgangspunktet ha sydd et eller to sett til for å få arbeidet større, men ettersom jeg dro stoff fra hyllene, hadde jeg ikke nok til å lage mer i de samme stoffene.

Nå er det å få skrevet mønster, vattert og quiltet teppe og få det levert til butikken hvor kurset skal være.  Blir hyggelig med "gode, gamle Bargello" på kurs gjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar