lørdag 25. januar 2014

Lag dine egne stoff

Ble inspirert av en blogg jeg svingte innom, og fant ut at jeg ville bruke litt rester.  Lørdag, ingen planer for dagen, så jeg og symaskinen hadde en heldagsdate.

 Gravde opp en haug med rester fra restekurven min.  Utreolig i grunnen, hvor mye den rommer.


 Stoff 1.  Lilla, grønt og en kaffebrun stripe.  Likte den veldig.  Dette var første forsøk.


 Denne var tøff, synes jeg.  Lille, orange og litt brunt.  Har allerede klippet i den og startet en liten sminkepung.


 Har fått gjort ferdig Log Cabin modellen min.  Sur grønn og mørk blå samt orangerød.    Skal bli moro å lære nye syersker denne opprinnelige teknikken


 Nine patch med bietema.  Ja, jeg liker :-)  Quiltet i striper i forskjellige bredder.
 Ninepatch med applikasjon.  Mulig jeg har lagt ut denne tidligere, men den er i alle fall 100% ferdig nå og klar til nybegynnerkurs.


Cupcakekjole til lille snuppa.  Den er foreløpig for stor, men til sensommeren, tenker jeg den blir grei.  Strikket i bomull.  Ikke min favoritt.  liker ull mye bedre for der er det litt liv i garnet.

Knapper på plass og lue i bruk.  Fikk dette bildet tilsendt  :-)  Klar for tur .



Nå strikker jeg en pixielue.  Det er morsom strikk.  Har lånt et bilde og link til oppskrift på denne.


Bildet er fra bloggen hvor oppskriften finnes.  Den finner du HER

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar