mandag 5. august 2013

Tiden flyr

Tiden flyr i godt selskap.  Formen har ikke vært 100% siste uke, men litt har jo skjedd likevel.    Den lille firbente må jo ut uansett og da har jeg klart å få med meg noen katareller hjem nesten hver dag.
Ikke så mange pr. tur, men mange bekker små osv............................

Det nærmer seg jo tiden for at jeg blir bestemor.  Fristelsene på å kjøpe, sy og strikke babyting er enorm, men i det siste har jeg klart å styre litt unna.  Men........................... en liten kanin må det bli.  Riktignok har han foreløpig ikke fått påsydd armer og ben, men de ligger klare, så det kommer seg snart
I tillegg har babyrom fått noen strøk med maling så nå er det vel i grunnen klart.    :-)

Det har vært mye vær den siste uka, noe som resulterer i noen flott himmeler om kvelden.  Disse to er tatt fra terrassen.  Ser dere heksa i det nederste bildet?


Så til en liten revolusjon i mitt syliv  :-)  Jeg liker å sy Engelsk Papirsøm, dvs stoff som er festet over papp og deretter sydd sammen.  Jeg har alltid brukt forholdsvis tynn nål og vanglig sytråd.  Etter å ha lest og sett litt videoer fra et par håndsømguruer, bestemte jeg meg for å kjøpe inn nålene og tråden som Sue Daley bruker.  HALLELUJA..................................  hvilken forskjell!!!!  Nå har jeg sydd i mange, mange år og trodde ikke revolusjoner skulle dukke opp, men der tok jeg feil.  At en nål og tråd kan utgjøre så stor forskjell hadde jeg aldri trodd.

Det finnes mange andre merker enn det jeg kjøpte, men liker du håndsøm, så invester i tynn, tynn tråd og spesialnåler.  Det er ikke en gang dyrt.  Du vil ikke angre.
 Kjøpte også en liten skjærematte som kan roteres.  Har hatt en tidligere som gikk i stykker, så er glad for at jeg igjen fikk skaffen en av disse.



Ønsker alle en flott uke fremover.  Jeg starter denne uken med litt en golfmatch etter jobb i dag, men resten av uken håper jeg det skal blir tid til både strikk, håndsøm og maskinsøm


Skal ikke begynne på noe nytt akkurat nå, men disse er jo søta da.................................
Lyst på mønster til disse eller andre lignende?  Sjekk denne siden

1 kommentar:

  1. Ja da blir det spennende fremover da, klør sikkert litt i fingrene etter å lage noe ja. Fine bilder av naturen.Fine små sko :-)

    SvarSlett