mandag 19. august 2013

Lite som blir ferdig

Jeg er inne i en periode hvor jeg stadig syr og strikker, men ingenting blir ferdig.  Har mange prosjekt gående, men fordeler tiden på dem og dermed blir ikke noe ferdigstilt.

I tillegg har en jeg liten feriegjest om dagen som gjør at tiden blir ennå knappere enn tidligere.  Hils på vår 2 ukers feriegjest Daysie

 En liten kosefrøken som bare er nydelig, snill og litt rampete.  Min egne lille firbente prøver å påta seg voksenrollen og setter henne på plass innimellom, men ellers så går det i lek og moro.


 Disse 6 kantene fremkommer i helt feil farger, ser jeg. Riktignok er de blå og naturhvite, men ikke som på bildet.  Nå er de snart ferdigapplikert på bakgrunnstoffet som er lyst blågrått.  Tror det blir bra, men kjenner at jeg er litt usikker på dette prosjektet.  Vi får se.


Denne har fått lukkekant og små sentere midt i blomsten og er kategorisert som FERDIG.   Jeg kjenner at denne twisterlinjalen ikke er noe jeg kommer til å bruke masse av.  Resultatet blir jo bra, men jeg synes prosessen når man syr ikke er særlig spennende.  Ikke mulig å ombestemme seg eller improvisere, og det passer ikke meg noe særlig.


 Og da har jeg vært å hentet den  :-))  Såååååå fornøyd.  Ikke hver dag i vår familie at vi får ny bil. 



 Jeg fikk også to bøker i posten i helgen.  Har ikke hatt tid til å se i dem.  Litt spent, for disse er kjøpt bare fordi jeg likte utsiden av dem.  Trengte litt påfyll av nye ideer, former og fargebruk.



Så er det lille gullet mitt som har blir hårløs  :-)  Frisøren var hjemme hos oss og nappet ( ja det er riktig, nappet ikke klipte eller barberte)  henne i 2,5 timer i strekk og tilbake sto en søt liten sak som var gått fra lyshåret til svart hund.   Fin ikke sant? 


Se min nye matboks  :-)  Tralla,la.  Såååååååå fin.  3 rom inn i den også.  Mobilcoverne bak den er ikke til min telefon, men hvis noen ønsker seg et sånnt til iPhone 4 eller 5, så er de å få kjøpt på Nøstet Mitt på Lambertseter senter.   Jeg har vurdert og funnet ut at jeg faktisk trenger melkeflaske også.  De er bare rett og slett for tøffe til ikke å eie dem.

 På samme sted har de også fått kule merkelapper til strikketøyet.  Bare se her:


Da ønsker jeg alle en nydelig uke.  Selv synes jeg at sensommer er deilig.  Litt klarere luft.  Litt høst, men med sommertemperaturer.  DEILIG.  Gå ut og nyt

1 kommentar:

  1. Ja her var det litt av vært. Mye nytt gratulerer..
    Sekskantene kommer seg og du er jo nesten ferdig med tswisteren også. Nydelige hunder :-)
    Fin kveld til deg..

    SvarSlett