mandag 1. juli 2013

Sommeropplevelser inne og ute

Dagene flyr og jeg synes jeg har opplevelser i fleng om dagen.  Jeg har blant annet vært en tur på Skeikampen på hyttetur  en helg med gode venner.  Rene luksusen..............

Sånn firmahytte skulle alle hatt tilgang til en gang i mellom.  Nydelig, både inne og ute. 
Vi fikk høre at det var hesteslepp i Skikkilsdalen denne helgen, og tenkte at "hvorfor ikke"?  Så inn i bilen og avgårde med oss.  Tok sin tid å kjøre over fjellet og ned, men vi kom da frem og det var litt av en opplevelse.                  Kom på akkurat nå at jeg har glemt å legge bildene fra kameraet inn på PC, men får ta det senere.  Her er i alle fall stjerna denne dagen

Og dette er noen av beilerne hans  :-)  

På vei hjem tok vi en svingom innom Hadeland Glassverk.  Må innrømme at jeg ble litt skuffet der.  Det var jo blitt bare en haug med butikker og lite kultur og hygge.  Da vi kom var det hundeutstilling der med en masse flotte miniatyrer.  Tror vi kom rett i BIS bedømmelsen.




 Vel hjemme igjen og hverdagen gikk sin gang, men ting begynner å skje i naturen om dagen, bortsett fra regn og oversvømmelser.  Selv i lavlandet hos oss er multene på gang  :-)  Ikke hverdagskost dette rett syd for Oslo.


Så kom helgen og jeg bare MÅTTE sy litt.  Og da hender det jo faktisk at man trenger et og annet.  Og hvilken godtbutikk drar man til på lørdager?  Jo Stoff og Stil.  Jeg var flink og begrenet meg veldig denne gangen.  Det ble nesten bare fleece med hjem.  De skal på baksiden av tepper og pledd.

                                                  Dette er jo som å se på sukkertøy



Fikk lagt inn en golfturnering på søndag.  Det bød på litt flere hindringer og vanskeligheter enn til vanlig, og jeg kan melde om et resultat som speilet vanskelighetene.  ;-(


Så litt søm til slutt.  Teppe med 8 kanter.  Et testprosjekt som jeg startet for noen helger siden, men fikk ferdig ( mangler lukkekant) denne helgen.  Jeg er med i en gruppe på Facebook som heter Tour the Fibre.  Der syr, strikker, hekler, broderer vi oss gjennom Tour the France.  I alle fall er det en unnskyldning til å få gjort litt mer håndarbeid enn til vanlig  
Dette er selvfølgelig et rosaprosjekt.  Barnebar nr 1 nærmer seg med stormskritt.  I underkant av 2 mnd nå, så det er på tide å få gjort ferdig alle prosjektene som ligger nesten klare.  Mange strikketøy som må monteres, få knapper o.l.  Dette teppe er beregnet til å ligge på rundt omkring.  Det er bomullsvatt inni og tykk fleece på baksiden.  Bør være varmt og godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar