lørdag 13. august 2011

Sokkestrikking


Posted by PicasaJeg har alltid sagt at jeg absolutt ikke er en sokkestrikker.  Men................ en kveld tidlig i juli tok jeg på meg det ene paret jeg tidligere har strikket.  Det var småkaldt på terrassen og jeg forundret meg egentlig over hvor godt det var å ha på bena.  
Garnlageret mitt inneholder jo en del tynt sokkegarn (som regel brukes til sjal og skjerf).  Så jeg bestemte meg for at et par til skulle strikkes da vi reiste på ferie.  De lilla heter Portland Gusset og er funnet på Ravelry.  De grønnturkise heter Vor og er av den norske strikkedesigneren Guro Djupvik.


Ble veldig fornøyd med passformen til begge parene.  Moro å strikke sokker fra tåen og opp.  Jeg er nok blitt omvendt.  Jeg er ikke lenger en antisokkerstrikker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar