mandag 15. august 2011

Håndsøm

Lenge, lenge siden det har vært noe håndsøm på meg.  Har surfet en del på sømsider i det siste og fant ut at jeg hadde håndsømlyst  :-)

Så da var det bare å finne ut hva jeg skulle lage og sette igang.  Inspirert av Hanne blogg ( se bloggliste) lagde jeg en stjernemal og satte igang.  Jeg har ingen ide om hva det skal bli.  Ikke er det mine farger heller, men koselig søm var det.  Foreløpig skal de få ligge å godgjøre seg.  Plutselig trenger jeg en blokk og da kan jo disse komme til nytte.  Foreløpig er det ikke strøket, men det ser ut som de blir bra.

Ettersom jeg ikke har noen plan for disse fant jeg ut at det får holde med de som er ferdige.  Men det ga mersmak med håndsøm, så da var det bare å titte etter hva annet som kunne være aktuelt. 
Da kom jeg på at jeg har en del papirmaler liggende.  Applecore ble valget.  Gikk i restekassen og valgte rutete stoffer. 

Dette arbeidet har jeg heller ingen planer for.  Skal lage en del ferdige aplleskrotter til, så blir det å sy dem sammen så lenge jeg gidder.  Kanskje en løper til spisebordet på hytta etterhvert?  Spiller egentlig ingen rolle.  Hyggelig pusleri er det i alle fall.  Hver skrott er 2" i lengden ( 5 cm).

Ellers er det store kursteppe ferdig vattert og tråklet.  Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvordan det skal quiltes, så det ligger litt til modning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar