onsdag 31. august 2011

Oppdatering

Ja.............. jeg gjør en del selv om det ikke synes så godt her i bloggen.
Har noen sjal ferdige, eller på pinnene.


Rock Island sjalet er endelig til blokking.  Det ser kanskje blått ut på bildene, men det er i en nydelig lillafarge.  Gleder meg til å ta det i bruk (hvis det ikke går i gaveboksen, da )

Dett er et Mysterysjal.  Man vet ikke hvordan arbeidet skal bli, bare at det blir et sjal.  Dette falt absolutt ikke i smak, så det skal rekkes opp ettersom garnet er flott og dermed skal brukes i andre prosjekt.


Så er det Clockwork sjalet mitt.  Dette har jeg strikket tidligere, men det er superfint så jeg lager et til som også skal i gaveboksen.  Det er et sjal, men bruksmåten er skjerf.

Så er det det siste som er pinnene i sjalskategorien om dagen, det er Mysterysjalet fra Stephen West.  Det er ikke noe mystery for meg ettersom jeg har sett det ferdig, men liker det så godt at jeg bare måtte sette i gang med et.    Stephen West er nok en av de hotteste designerne om dagen på strikkefronten.  Mønstrene hans er gjennomarbeidede og gode og han går veier som ikke så mange andre har trasket på tidligere.

Skogen har også vært flittig brukt i det siste.  Både bær og sopp har blitt høstet inn.  Ikke så mye, men litt har da havnet i fryseren eller til tørk.
Tørkede kantareller.  Dette er første gang jeg plukker sopp og det har gjort at jeg gjerne vil lære mer.  Morsomt å gå på jakt i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar