torsdag 18. januar 2018

Godt nytt år

Håper dere alle har hatt en fantastisk juletid og at året har startet bra for dere.

Selv har jeg kost meg en hel masse, og 2018 har startet helt fantastisk.  Jeg har fått både sydd og strikket en hel masse og fått tid med barn og barnebarn.

Jeg er litt sjokkskadet om dagen.  Det strømmer på med forespørsler om jeg kan holde kurs, og jeg føler meg takknemlig og ydmyk over disse henvendelsene.  Dette blir et år jeg får reist rundt i landet og får bli kjent med en masse nye mennesker.  Heldige meg.

Jeg starter førstkommende helg i Ålesund, før turen går til Sarpsborg helgen etter og så bærer det avgårde til Nordfjordeid i februar.  I tillegg har jeg fått klart inn en ukes ferie også, så starten på dette året er virkelig bra.
Jo, da....... jeg jobber i tillegg, men dette er ikke på full tid, så jeg får tid til å ta meg inn og legge inn gode pauser i tillegg.  Holder jeg kurs en uke, jobber jeg mindre, osv.  Må jo være opplagt både før og etter kurshelger  :-)

I Ålesund er det Buede Stjerner som står på kursprogrammet.  Syntes jeg måtte lage en ny modell å ha med meg.  Denne gangen ble det en løper, men jeg har forlenget den så den passer mitt spisebord.

 Deilige stoff og farger, ikke sant.  Stoffene er fra Abbys Tekstiler i Trondheim og Kathrines Quiltestue i Oslo.  Fantastiske butikker, begge to ( i tillegg til mange andre).  Vi er virkelig heldige i Norge som har så bra butikker med så fantastisk kyndige ansatte som yter en fantastisk service.


Dessverre glemte jeg å ta bilde av de fleste julepresangene, men dette, som var gave til lille Hedda, husket jeg før det ble pakket inn.  Skikkelig morsomt å sy.  Jeg valgte å sy en mindre utgave enn originalen, men ble veldig fornøyd.  teppet heter Fancy Forest og designeren heter Elisabeth Hartman.




HER ser dere en samling av mange av Hartmans mønster.  Jeg oppfordrer likevel dere til å kjøpe fra norske butikker.  Mange har et godt utvalg av disse mønstrene.















Teppet er quiltet av Meretes Quilteloft














Jeg har fått sydd en masse blokker til Delilah teppet av Jen Kingwell også.  Fremdeles er dette langt utenfor min komfortsone, men jeg har det moro med de forskjellige blokkene og koser meg til tross for at jeg ikke egentlig liker det som kommer til å bli det ferdige resultatet.
Jeg ser for meg at dette vil bli et teppe jeg kommer til å bruke for å ha med på stranden, ut på picknic med barnebarn eller lignende.

Måned 10

Måned 11

Pinweel blokker til "fyll" rundt omkring.



Så kommer det en liten billedspam på arbeider jeg fikk gjort før jul.


Dette ble til slutt til et julepledd.  Det er uten vatt, men på baksiden ble det Minky stoff.  Deilig, mykt og varmt.





Dette veggteppet fikk lov å henge i stuen i juletiden.  Stoff og mønster ble innkjøp i Trondheim hos Quiltegården.

Detaljer fra teppet:




AnnAKa er fremdeles en av mine favorittdesignere.  Her er puter fra et av hennes mønster.




 Jeg lagde også en løper med en nisse i hver side  og røde Pinweel i midten og på hver kortside, men denne har jeg tydeligvis ikke klart å få tatt bilde av.



Når vi snakker om jul, så har jeg startet på dette.  Det håndapplikeres, så dette er et kosearbeid som forhåpenligvis blir ferdig før julen 2018.

 Mønsteret er kjøpt hos Kathrines Quiltestue, Oslo


Rett før jul sydde jeg noen Tacolefsevarmere.  3 av dem ble lagt ut som Giveaways på Facebooksiden til Quilteriet.  Kjekke og enkle å sy.  Fungerer perfekt.





RESTEBALUBA, mitt nye kurs.  Her kan man kaste seg over restekurven eller hva med å få brukt den Jelly Rollen som har ligget alt for lenge i hylla?




Ettersom det er mange forskjellige kurs denne våren, blir det mye modellsøm også.  Her er starten på en ny Sommerfugl etter mønster fra Lillyella.  Dette kurset skal blant annet holdes under Norsk Quilteforbunds årsmøte og 30 års jubileum på Sundvollen Hotell i mars.



Nei........ når får jeg gi meg for i dag.  I morgen blir det pakking til Ålesund, videre søm på Sommerfuglen, samt litt quilting av et av teppene som skal til Østerled neste helg.

OI............. glemte nesten...............  Ta en tur innom www.quilteriet.no
.  Jeg jobber intens med den siden om dagen og mange kurs er lagt ut, og mer kommer.  Faktisk kommer det nettbutikk om en stund også.  Skal bare søke om litt flere timer i døgnet.
LagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagreLagre

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar