tirsdag 10. oktober 2017

Verden snurrer litt for fort

Jeg henger ikke helt med i svingene om dagen, men kommer jo gjennom  :-)

Kurssesongen er i gang og jeg koser meg rundt omkring på Østlandet og og ikke lenge skal jeg også en tur til Trondheim.  Det er såååååå stas å bli invitert rundt til forskjellige quiltelag, husflidslag og andre. 

Dermed blir det søm av modeller om dagen.  Ny modell til kurset jeg skal ha i både Halden og Trondheim er klar.  Håper å få til en til, men det avgjør tiden.  Jeg liker fargene i denne, men nok en gang har jeg brukt batikk.  Tror aldri jeg blir lei av det.



Østerled arrangerer den siste lørdagen i januar hvert år.  Det er verdens hyggeligste samling og i år skal jeg bruke rester på kurset.  Modell under planlegging.  Masse farger og mye moro.

Delilahklubben fasinerer meg fremdeles.   Stoffene og fargene jeg bruker er så langt utenfor min comfortsone at det alltid er spennende å sette seg ned med disse blokkene.  Koser meg bare mer og mer.  I dag skal jeg igjen avgårde til Kahrines Quiltestue å få og påbegynne måned nr 8. 



Kurs har jeg også rukket.  Sew Kind of Wonderful var å hold kurs i Voksen Kirke i regi av Kathrines Quiltestue.  Jeg valgte dette mønsteret denne dagen.  Fikk igjen brukt en del rester.  Eller rester................... fikk i alle fall brukt stoffer fra hyllen. 

Synes dette ble bra.  Måtte improvisere litt når bunnstoffet ikke rakk til hele teppet, men synes i grunnen at det ble fint med mørk kant i ytterkant.  Mangler jo som dere ser å få det quiltet, men det kommer.



2 kommentarer: