onsdag 16. august 2017

Tilbake til hverdagen

Da er ferien over og hverdagen tar over.  Da skal nok symaskinen få jobbe mer enn den har gjort de siste par månedene, selv om den har vært med på ferie, har det vært late dager for den.

Litt har den jo fått gjort, men bilder er det desverre verre med.  Tydelig at fotomoduset også har vært i feriemodus.  Men noe er da blitt. 

Lille Gull ( som nå begynner å bli stor) hjalp til med å holde orden på tråden min mens jeg sydde kjole til henne.
Ser litt betuttet ut, men var veldig fornøyd med My Little Pony kjolen.  Hun vil ikke ha ermer på noen overdeler, så denne ble godkjent.


Synes Amandastrikk er et bra tiltak, så jeg fant frem Babyull og strikket et teppe som ble levert til prosjektet i Østfold.  Det er ikke vasket og blokket, for det gjør mottakerne før de sendes til Kalnes sykehuset.



Litt bestillingssøm har det også blitt tid til.  Et babynest med tilhørende mapper/poser til å ha i stellebagen til bleier, skittent tøy o.l.  


Lagde en liten gave av restene til den nye verdensborgeren.

I tillegg har jeg fått håndsydd en hel masse.  Selve sømtempoet var jo på ferie. 
Jeg skal ikke påstå at jeg trengte et nytt håndsømprosjekt, men på en dagstur til LappElisa    
måtte jeg bare ta med meg pappmalene og mønsteret til TulaNova.  Dette blir fargerikt.  Har kommet mye lenger nå, så skal prøve å få lagt ut bilder ganske snart.

Dette er mønsteret, og de fleste quiltebutikker vil jeg tro at selger dem.  Vet i alle fall at Lappelisa, Lappemor og Kathrines Quiltestue har/har hatt det inne.  Sånn der mønsteret ut:
 Det er VELDIG mange deler, men jeg koser meg, både med forberedelse av alle bitene samt sammensyingen.  Akuurat passe sofaarbeid.  HER er linken til Tula Pink sin side, i tilfelle du ikke kjenner denne designeren.  Hun er fargerik og spennende.

Nå om dagen er fokuset på kursene jeg skal ha utover høsten.  Er så heldig at jeg skal både hit og dit i landet vårt, og gleder meg veldig.  liker alltid å være godt forberedt, så syr nye modeller for å friske opp mønstrene i hodet.

Ønsker alle en fin sensommer og håper å se mange av dere rundt omkring gjennom kurssesongen

En flott sommerkveld på hytta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar