tirsdag 7. februar 2017

Koser meg

Jeg har egentlig satt ned tempoet og koser meg ved symaskinen, men jommen blir en del ferdig også.

Søndag fikk jeg ferdig pleddet jeg har sydd til meg selv (faktisk).  Jeg ønsket et enkelt mønster denne gangen.  Jeg ville at de noe spesielle, mønstrede stoffene skulle få leve sitt eget liv, uten noen forstyrrelser.  Dermed fant jeg frem den nydelig, grå Chambrayen.  Den er bare så flott.  Likner litt på lin, men er mykere og lettere å jobbe med.   Jeg valgte å ikke vattere teppet, men brukte litt god, tykk fleece på baksiden.

 Da jeg quiltet det, ville jeg holde mønsteret litt åpent.  På den måten holder teppet seg myklt og godt.  Blir det for tett quilting, vil arbeidet bli stivere.


Passer det ikke fint inn.  Legg også merke til det nye, flotte bildet vårt på veggen.  Det er nyinnkjøpt og kunstneren heter Hilde Ruud Vaadal, og HER er hennes galleriside på Facebook



Har endelig fått til noen timer på Longarmmaskinen.  Et annet teppe er blitt ferdig etter å ha sittet i maskinen i ukesvis.  Mønsteret heter Toes in the Sand, og er fra Jaybird design.   Dette er ikke mitt teppe, men jeg har vært så heldig å få lov til å quilte det.



 Alle trekantene er forskjellige og har derfor fått hvert sitt mønster quiltet.




Jeg tar meg også tid til å leke litt og eksprimentere litt med forskjellig teknikker.  Denne er sydd på en finurlig måte med en haug med frysepapir.  Litt usikker på hva jeg synes om teknikken.  Tror jeg må teste en gang til for å gjøre meg opp en mening.  Tror nesten jeg kunne klart det enklere enn det mønsteret tilsier..  Vi får se.  Men moro er det jo uansett.

Bakgrunnstoffet ligger over sirkelen.  Den er ikke applikert på, men de er sydd sammen med vanlig søm.

Hadde en helg på hytta hvor jeg hadde med meg et bildet som jeg lagde mønster ut i fra ( mønster finnes, men jeg ville regne det ut selv, så kjøpte ikke).   Her skulle Kaffe Fassett få møte Tula Pink.  Det ble faktisk vellykket, men det krever flere blokker for at arbeidet skal få skinne.  Jeg har ikke nok av disse stoffene, så får ta tiden til hjelp og samle litt, så blir det nok bra til slutt.

Skulle noen ha stormønsterede Fassett eller Tula Pink stoffer så send et pip,( mail: nina@quilteriet.no)  jeg er interessert.  Trenger ikke så mye av hver.  Ca 5" x 20"  eller på godt norsk, 15 cm x 55cm, eller mer.


Så broderer jeg selvfølgelig.  Her er det damer med paraplyer og vesker som arbeides på.  Dette broderiet har jeg en plan med.  Jeg vil prøve å sy det inn på forsiden av en weekendbag jeg planlegger å sy meg.  Tror det kan bli flott.


Ja........... sånn går no dagan.  Koser meg storlig.  Strikker bittelitt og har nesten fått sydd meg en kjole også.  :-)

Jobb, barnebarn, snart et barnebarn til, hund og håndarbeid.  Livet er flott.  Så glad for at jeg har evnen til å glede meg over hverdagsting.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar