onsdag 29. oktober 2014

Åh...................... jeg VIL så mye

Jeg har så utrolig mye jeg vil om dagen.  Og det blir jo både det ene og det andre, men skulle så gjerne fått gjort mer.  :-)

 Dette har jo vært ferdig lenge, men endelig har jeg fått hengt det opp.  Nei.............. det passer ikke helt inn hos meg, men jeg liker det så det skal få henge en stund 

 Er ikke denne søt?  Dette er et svenskt mønster jeg har kjøp av Ildri på Quiltebua.
Det blir en koselig løper som allerede er tinget på av min svigerdatter.  Den er faktisk ferdig sydd, manger bare litt håndsøm på lukkekanten.  Tror nok jeg må lage meg en selv også.


 I "tidligere tider", den gang jeg hadde quiltebutikk, hadde jeg en haug med gamle Singer maskiner.  Det er jo begrenset hvor mange man kan ha hjemme av sånne, så da jeg stengte butikken fikk en venninne låne en av meg.  Den hadde jeg helt glemt ( i ca 14 år) før hun minte meg på den igjen og jeg reiste for å hente den hjem.  Overraskelsen ble stor da det viste seg å være en Featherweight fra Singer.  Gjett om jeg ble glad.  Har jo faktisk ønsket meg en sånn.  Den gangen hun lånte den kunne jeg ikke noe om forskjellig type maskiner.

 Flott, ikke sant?

 Maskinen er i sin opprinnelige kasse og instruksjoneboken ligger ved.  Alle Singer sine maskiner har et serienummer.  Også min lille skatt.  Ved å registrere den på Singer sine sider, fant jeg ut at den var fra 1939.  Den virker helt fint, men jeg skal være litt snill med den og pusse, rense og olje.  Det fortjener den. 

Så til mitt skryteprosjekt denne uken.  Min genser er endelig ferdig.  "Next Year in Lerwick" av den norske designeren torirot.  Du finner hennes blogg HER  og hennes flott mønster på hennes Ravelryside



Så driver jeg endelig å får testet det å sy, brodere, sette i gleidelås og egentlig ALT, for et prosjekt i broderirammen.  Jeg har aldri gjort dette tidligere, men tester her å sy en uglepung i rammen, men gleidelås, broderi og applikasjon. 
Jeg er ikke ferdig, så den står bare sånn, men er litt usikker på om jeg synes dette var noe særlig.  Man blir jo bare sittende å vente på at maskinen "trenger hjelp" til å komme videre til neste steg. 
Litt usikker på om dette blir gjort mye av hos meg, men får jo først bli ferdig nå, så får vi se.


Utover denne uken (onsdag i dag) skal det sys varianter av denne.  For det første holder jeg et kurs for Nordstrand og Bekkelaget Quiltelag, hvor alle deltakerne er superraske og er ferdig med arbeidet før kurskveld 2  :-).  Dermed MÅ jeg trikse til litt ekstra for dem.

I tillegg er jeg så heldig å ha bli spurt om å holde kurs i januar på "Quilting i Østerled".  Da blir denne det kursdeltakerne skal lage.  Synes det er moro med mange varianter, så nå skal det bli varianter av stoff, fasonger mm.  Samt skriving og tegning av mønster.  Da blir NBQL damene prøvekaniner og så er jeg klar for Østerledtur i januar. ( så nå at dette har jeg skrevet om tidligere, men, men.........................)  Skal i alle fall sy denne i varianter denne uken 

Så til slutt.  NYTT MØNSTER i Quilterietbloggen.  Ettersom et snart er jul og mange ønsker enkle tips til gaver og messegjenstander, så er det fine grytekluter denne gangen også.  Ta en titt da vel:
Da ønsker jeg alle en fortsatt fin uke videre

1 kommentar:

  1. Hei!! Jeg fant deg via en kommentar hos kadusei! Jeg syr også på Featherweigt. Jeg har også laget en gruppe på FB. Vi som syr på Featherweigt. 10 medlemmer :-). Jeg skal på kurset ditt på Østerled!! God førjulsinnspurt!! Hilsen Anne Kari :-)

    SvarSlett