søndag 15. april 2012

Søm, søm og søm

Da blir det en oppdatering på diverse søm.  Litt er gjort i løpet av påsken og mye de siste dagene her hjemme.

MÅ bare starte med jobben på broderimaskinen i dag.  Desverre hadde jeg ikke noen pute til innmat som var stor nok så jeg har ikke montert den ferdig, men her er i alle fall broderiene som skal pryde en litt stor sofapute.  Den har til og med fått navn:  "Loveletter from Paris".




 Gleder meg til å få denne helt ferdig.  Det blir nok ikke den siste i denne serien.  Riktignok tok det nesten 6 timer med brodering, men hva gjør vel det når man blir fornøyd  :-)


Spisebrikker pleier å være noe ALLE bruker.  Hadde eldstemann og samboer boende her i et par måneder før jul, men de ventet på å overta sin første egne leilighet.  Noen utsagn om stoff og farger gjorde at jeg tenkte at noen brikker må man vel få sammen til dem. Det tok litt tid, men nå ligger 6 stykker ferdig til overlevering.  Enkle, men med en liten applikert blomst i hjørnet.  Håper de vil falle i smak.

Ugler er i skuddet om dagen.  Riktignok ikke her i heimen, men litt påvirket blir man jo.  Falt for et mønster av AnnAka som jeg har forenklet litt.  Men ettersom mine tegneegenskaper er 0 verdt, så kjøper jeg meg ideer og tar litt herfra og litt derfra.  Vet ikke helt hvor disse skal ende opp.  På hytta kanskje?  Eller hos noen andre.  Vi får se hvor de tar veien.  Morsomme å lage, men jommen tok det mye lenger tid enn jeg hadde beregnet.  4 stykker ligger klare til å dekke et eller annet bord.




Har faktisk fått gjort enda mer den siste tiden.  Lovte jo å sy solbrilleetuier til en venninne.  Det er gjort.  Det ble 5 stykker.  To er allerede bortbestilt, en av hver type.  Det er 3 røde og to med blomster.  De er godt vattert og forholdsvis stive.  Lukkemekanismen er en ekstra sterk magnet. 
De tre resterende er til salgs.  Kr. 200,- pr stk.  Mye jobb med disse for å få dem tykke og beskyttende.


3 røde og et mønstret er solgt.  Dermed er det kun et mønstret igjen.




Fikk et snev av retroinspirasjon da jeg var på hytta.  Ikke akkurat min stil, men de ble skikkelig tykke og gode.  Og noen trenger sikkert retrogrytekluter en eller annen gang.




Golfsesongen er like rundt hjørnet.  Tenkte jeg trengte et nytt håndkle på bagen.  Så da ble det selvfølgelig logoen til Østlandets fineste golfbane ( kanskje ikke helt objektiv, men nesten) .



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar