søndag 18. desember 2011

Første gang

Jeg har alltid ønsket at jeg kunne sy klær, men så langt har det blitt med små, dårlige forsøk eller ikke noe i det hele tatt.  Og det til tross for at stoff var innkjøpt o.l.

Jeg trengte en del glidelåser for noen uker tilbake, og tok en tur til Stoff og Stil på Alnabru (bra butikk hvis du ikke har vært der).  Selvfølgelig datt det stoff og mønster opp i kurven også. 

Denne gangen klarte jeg å få sydd et plagg, og ikke nok med det........ den passet perfekt!!!!!
Jeg lagde den litt kortere enn mønsteret tilsa.  Dette for å bruke den mer som en tunika enn som en kjole.  Jeg broderte en snømann nede på skjørtet og snøkrystaller på venstre arm og på venstre bryst.
Så langt har jeg ikke fått brukt den.  Det krever mange kuldegrader for at jeg går kledd i fleece, men den vil helt klart bli brukt så fort været tilsier det.


2 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Du kan være stolt av arbeidet ditt foran symaskinen:)

    Ha ei fin uke!:)

    SvarSlett
  2. Takk :-) Moro å få til noe nytt

    SvarSlett