lørdag 2. januar 2010

Prosjekter

Jeg reiste avgårde til Trine Sy og Strikk på Ski for å kjøpe garn til en av kjolene i Maskepiboken. Kom hjem med Lerke fra Dalegarn i en flott lillafarge. Skulle være litt flink å strikke prøvelapp. Så med en gang at dette ikke er fargen jeg ønsker på kjolen, så jeg sluttet brått og reiser til Trine en annen dag og bytter de resterende nøstene til noe som er mørkere. kanskje rett og slett mørk blå eller sort.

Ba om å få se på oppskriften til Mariustunikaen med rundsal. fant den og bladde litt til i heftet. Mariustunikaen likte jeg ikke fasongen på men derimot denne genseren falt jeg for.

Ser jo at det var et ganske dårlig bilde jeg har fått tak i, men det er en Setesdalsgenser hvor bolen er strikket 2 rett og 2 vrang. Dermed så blir den ettersittene. Den strikkes i Sandnes Mini Alpakka, så den blir nok varm men blir ikke så tykk som "skigensere" vanligvis er. Ikke verdens morsomste eller mest utfordrende strikking, men liker å ha flere arbeid på gang og da er det greit med et enkelt TV-strikketøy.


Jeg har tenkt å bli litt flinkere til å blogge hva jeg leser også. På nattbordet ligger Shantaram, skrevet av Gregory David Roberts. Hans hjemmeside finner du HER.


Her er klipp fra flere anmeldelser.
Utrolig mange flotte anmeldelser........................ men jeg synes den er ganske kjedelig. Boken er jo sann, så sånn sett er det ganske utrolig å oppleve så mye som han gjør, men jeg synes det er lite fremdrift og håper stadig at det skje noe som gjør at jeg ikke kan legge fra meg boken. Har holdt på med den en stund og har lest to bøker samtidig som denne.
På iPoden har jeg Henning Mankell om dagen. Flott svensk forfatter som aldri skuffer. Denne siste boken hans er ikke noe unntak. Er du Mankellfan, er det bare å komme seg i bokhandelen.

Jeg har lenge hatt lyst til å lese Linda Olsson. I dag fikk jeg endelig kjøpt med meg boken " La meg synge deg stille sanger" hjem fra jobb. Er veldig spent på denne. Husker at jeg leste om den tidlig i høst, men så har den gått litt i glemmeboken igjen. Blir nok prioritert fremfor Shantaram i tiden fremover.
Les mer om Linda Olsson HER

1 kommentar:

  1. Ser ut som om du har fått en hel del til inspirasjon med en gang. Jeg har lest boken av L.O og den er god. Kos deg. :))

    SvarSlett