søndag 7. juni 2009

Uka som gikk

Idiotprosjekt, men jøss så bra det kommer til å bli når det blir ferdig.
Man legger opp masker i bøtter og spann. Strikker rillestrikk i ca 50-55 cm. Så feller man ganske mange masker ca 20 cm fra overkanten. På neste omgang legger man opp de samme maskene igjen. Jeg strikker i Evilla og har felt 50 masker.
Så strikker man ca 40 cm videre over alle maskene. Igjen feller man 20 cm fra overkanten og legger opp igjen på neste omgang.

Sånn ser det hele ut. Jeg mangler ca 15 cm før det hele er ferdig. Det blir en skikkelig tøff langvest som blir skrå og lang på sidene. Lengden bak bestemmes etter hvor mange masker man legger opp i starten.
Det er ikke så lett å ta bilder av seg selv i speilet, men jeg håper dere får en ide om hvordan det hele blir.
Men................. må advare: Dette er IKKE morsom strikking, men passer til de dagene man ikke orker å konsentrere seg. Jeg er sikker på at jeg kommer til å bli superfornøyd med denne når den en gang blir ferdig.


Har sydd ferdig en sommertopp. Den skal være ettersittende og er formsydd.
Ettersom jeg ikke har sydd klær tidligere, er jeg faktisk veldig fornøyd. Ville nok lagd den et hakk lenger hvis jeg skulle sy den på nytt, men ellers passer den bra.
Frister til gjentakelse

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar