mandag 13. april 2009

Påsken 2009

En nydelig påske ved sjøen med flott vårvær, hyggelig besøk og masse garn i bagen. Som vanlig hadde jeg med alt for mye garn. Fikk jo selvfølgelig ikke strikket så mye som jeg hadde trodd (håpet), men litt ble det jo tross alt.

Hovedmengden av strikkingen ble lagt i det flotte sjalet fra Pinneguri. Jeg strikker det i flerfarget Aade Lõng og hvitt Falk fra dalegarn.






























Jeg har også strikket et laaaangt skjerf i et garn i blandingen silke/ull. det er sååå flott, det garnet. Riktignok ble dette skjerfet litt mørkere enn jeg hadde tenkt, men det passer til en hel masse klær jeg har, så dette kommer til å bli brukt masse.

Garnet er bestilt i mange farger til nettbutikken. Gleder meg til å strikke mer av dette. En sommertopp, kanskje?



2 kommentarer:

  1. Så flott påskeproduksjon du har hatt!
    Spesiellt det sjalet blir spennende å se når det er ferdig!Hvordan funker det med to såpass forskjellige garn? er ikke falk litt tykkere enn aade long, eller husker jeg helt feil?

    SvarSlett
  2. Falk er litt tykkere, men ikke mye. Enkelte steder blir forskjellen litt større ettersom Aade Lõng er litt ujevnt spunnet, men det går bra. Det ene er jo bare bakgrunn. Hadde det vært to "likeverdige" farger som skulle danne et mønster, hadde jeg nok ikke valgt de to

    SvarSlett