mandag 13. juni 2016

Fantastisk kurs

I helgen har jeg vært på et fantastisk kurs hos Lapp-Elisa  i Lennartsfors.  Vi skulle sy lommebok med Andre Wallenborg.  Og sååååååååååååå utrolig mye vi lærte. 
En ting er det vi fysisk syr, men all den sømtekniske lærdommen og tankene rundt et design, er verdet så uendelig mye.

Ikke så lett å ta bilder av et produkt som hovedsaklig er sort, men jeg har i alle fall forsøkt.

 Ser dere at den er opphøyd i fronten? ( og på baksiden) 

 Se alle kortlommene vi har laget
 Glidelåslomme, og flere lommer til for eksempel seddler og kvitteringer.
I dag skal jeg dampe den "innenfra", så blir den litt mer rundt i formene, og glidelåsen skal da i prinsippet bli liggende mer eflatt enn den gjør pr. i dag.

Jeg kan ikke rose Andre sine kurs høyt nok.  Man lærer så utrolig mye.

Når man i tillegg er på den fantastisk vakre plassen Lennartsfors, i det koselige huset til Lapp-Elisa, må jo helgen bare bli en drøm man kan leve lenge på.

Tusen takk for en uforglemmelig helg alle sammen.  Håper jeg får mulighet til å gjøre dette igjen.

2 kommentarer:

  1. Så flott! Ja, både mannen (som kursleder) (!!!) og stedet er jo bare en drøm for en sydame :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant Gudveig.Dette er det perfekte stedet for kurs, og det er jo aldri feil å ha Andre som kursleder :-)

      Slett