onsdag 9. juli 2014

Mye ditt og litt datt

Koser meg så veldig om dagen.  Nei da, det er ikke noe spesielt, har det bare veldig BRA.  Har vært på 3 mnd sjekk på sykehuset etter operasjonen, og alt tegner veldig bra.  Kroppen har det bedre enn på lenge.

På håndarbeidsfronten blir det mest strikking, men litt søm også.  Fikk ferdig toppen til kursmodellen.

 Jeg liker virkelig å sy dette mønsteret.  Skal få laget en modell til hvor fargebruken gjør at mønsteret blir helt annerledes.  Mulig jeg tester en mindre utgave også for å se hvordan det blir å sy buer med mindre maler.  Moro er det i alle fall.
 Nå er denne ( over ) ferdig vattert og klar for quilting.  Det blir gjort i maskinen.

Scrappyvarianten er også vattert og klar.  Tror kanskje den blir quiltet for hånd med broderitråd.  Altså litt grov quilting, ikke den fine tradisjonelle.  Har ikke lenger tålmodighet til det.


Den flotte genseren min skrider også fremover.  Jeg har faktisk i skrivende stund kommet enda lenger og mangler nå bare den nederste borden og vrangbord på bolen.   Denne strikkes ovenfra og ned, så det hvite er halsen.  Så er det ermene, som også er fulle av mønster, men det går.  Om enn ikke så raskt.

Den lys blå jakken strikket i Mini duo er ferdig strikket og ligger klar for trådfesting, vasking, blokking og knappeisying.

Novakjolen til Lille Gull har også vokst.  Bolen ligger klar og venter på ermene som skal inn på samme pinne.

Jeg har fått sneket inn noen dager på hytta også.  Hadde mye flott vær, men her er et bilde fra mandag.  Se den mørke stripen på vannet.  Der kommer uværet og regnet.  Ganske facinerende med uvær når man kan sitte inne å se på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar