mandag 12. mai 2014

Jeg får til :-)

Målet mitt om dagen er jo å lære meg å sy klær.  Jeg går løs på oppgaven med med åpent sinn.  Litt klær til barnebarn og litt til meg står for tur.

I helgen ble det en søt Spenserkjole til Lille Gull.  Jeg synes den ble supersøt.  Mulig det ikke imponerer de som er gode på klessøm, men jeg er fornøyd.

 Sjekk ut hjertet som tilfeldigvis er dukket opp i nakken.  Også knappene synes jeg fortjener et ekstra blikk.  Det er ikke noe hokus pokus å lage knapper, men jeg har av en eller annen grunn ikke gjort det tidligere, så jeg er fornøyd med disse også.



Så selve stoffet:  Dette er faktisk kjøpt på salg hos Stoff og Stil.  Jeg betalte kr. 31,90 for to meter.  Det betyr at hele kjolen kom på ca 10-12 kroner + knapper.  Det kan man vel ikke klage på.

Det har vært konfirmasjonstid og vi har hatt overnattingsgjester.  Veldig hyggelig med besøk fra Trondheim.  Da ble det også en tur til Ski Storsenter.  Der falt besøket for utvalget hos Lille Persille, så lunch ble intatt der.  Og de har virkelig god mat.  Denne omeletten med salat og brød var nydelig.

På strikkefronten er selvfølgelig mitt mangefargede prosjekt stadig i gang, men jeg har i tillegg et enklere prosjekt på gang.  Denne enkle jakken som jeg strikker i Mini Duett fra Sandnes.  Elsker det garnet.  Så mykt og deilig.  Regner med at dette blir en favoritt utover sommeren.  Kjenner det er litt uvant strikke frem og tilbake, men greit å vite at jeg ikke må sy og klippe til slutt.
 Nå er det vel lenge siden jeg har ofret plass til vår lille firbente.  Her er hun noe utålmodig etter å komme seg ut på tur.  Under er turen over og i dag var den både kald, vår og ganske lang.  Da er det deilig med gode tepper og varm stue.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar