søndag 4. mai 2014

Det kommer seg

Det kommer seg både på helsefronten og på ferdigstillelsesfronten.  Stadig er det ting som nærmer seg ferdig, men utrolig mye som fremdeles venter på det siste lille.  Har for eksempel 2 jakker som mangler knapper og en som må ha litt trådfeste og knapper.  Men det kommer. 

Denne er i alle fall ferdig
 Ble den ikke søt?  Den ble faktisk akkurat som jeg hadde tenkt meg, så kan ikke si noe annet enn at jeg er fornøyd.  Blir nok passe til høsten.  Det passer bra ettersom den er i god, myk ull.  Det rød/rosa er Wollmeise Lace og det grå er Baby Merino fra Drops.  Mønsteret heter Lovely Rita og kan kjøpes via Ravelry

Så til det som virkelig opptar tankene om dagen.  Klessøm.  Målet mitt fremover nå er å sette igang å lære meg å sy klær.  Målet er å sy til meg selv, men foreløpig har jeg kun laget et plagg og det er til Lille Gull.  Denne ble vel søt?  Stretch jersey med rosa/lilla elefanter.  Så fornøyd at jeg fikk til ribb og kanting. 

 Sjekk forresten ut de tøffe trykknappene.  Dette var en nyhet for meg, og jeg måtte selvfølgelig rett på nett og kjøpe.  Et smart verktøy og en uendelighet av farger på trykknappene.
 Ikke mange farger som mangler her  :-)  Jeg kjøpte min hos Lykkedragen


Jeg har forresten ommæblert litt på syrommet og ikke minst ryddet og kastet.  Noen overraskelser dukket opp.  Blant annet dette ukebladet som jeg kjøpte på en gammel låve i Østfold for mange, mange år siden.  Det ble utgitt 28. februar 1962.  Akkurat den dagen jeg ble født  :-)  Prisen var kr.1,50,-

 Så til dagens søm.  Jeg syr en bluse, uten knapper, til meg selv.  Er jo ikke god på dette, så her ser dere rynkemetoden min på ermet.  Har fordelt overskuddsstoffet ganske så jevnt mellom en million knappenåler.  Sikkert feil metode, men det fungerte.   Håper å få den ferdig i morgen.  Klær i fingrene etter å sette igang med enda et prosjekt.  Snart dukkert det opp en maskin til på syrommet.  I midten av neste uke.  Gjett om jeg gleder meg.  Skal nok vise dere når den dukker opp.


 Har vært på besøk hos Dette sjarmtrollet i dag.  Overlevert sydd dress og strikket kjole.  Alltid like koselig.

 Bestemte meg for å gå de 7 km hjem gjennom skogen.  Gikk litt feil i starten og havnet på en ganske så stor myr.  Der dukket denne blomstrende multeblomsten opp.  Det var vel i overkant tidlig.  Håper ikke karten fryser.

Turen endte på Oppegård ( hvor verdens snilleste kjæreste plukket meg opp så jeg skulle slippe alle oppoverbakkene).  Synes det er gjort så flott her.  Skulle ønske kommunen kunne lage flere oaser for turfolket rundt omkring.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar