søndag 17. februar 2019

Retro + rødt

Syknappen i Rakkestad la ut og et bilde av en bunke røde stoff og jeg visste at jeg bare MÅTTE ha dem.  
De kom i hus fortere enn forstest og jeg la alt ennet til side og satte igang.  Planen var å kombinere 2 ich kvadrater og 3 inch trekanter.  Noe ala 6 patch med trekantspisser rundt.

Men............. nei, det fungerte ikke som planlagt, så hva gjør man da?  Man stokker rundt, legger til, fjerner og DER, der var det.  Fjern alle trekantene og la kvadratene leve sitt eget liv, uten innblanding.

Igjen kommer tanken jeg så ofte kommer frem til............ det enkle er ofte det beste.


 Syknappen ligger i Rakkestad, Østfold.  De har ikke nettbutikk, men sender så gjerne.  Ta en titt på siden deres på Facebook

Jeg ønsket å forsterke det røde og la på en tynn kant på sidene og nærmere 25 cm i hver ende.  Syntes det fungerte fint.

Så var det quiltingen.  Jeg er jo så heldig at jeg har en
Bernina Q20 til dette formålet.  Det er en stooooor maskine, men jeg er så glad for å ha den på syrommet mitt.



I det siste har jeg quiltet i ramme.  Det er blitt mitt favorittverktøy.  Hanskene er lagt bort og rammen gjør at jeg slapper mer av  skuldrene enn tidligere.  Denne er kjøpt hos Meretes Quilteloft og er 8inch.  Kan brukes på vanlige symaskiner også, så lenge du har et flatt underlag til den.

Å gjenta mønsteret man quilter på de mønstrede stoffene ut i det ensfargede er noe jeg liker, da det forsterker strukturen.

Og her er den ferdig.  Skulle bare ta bilder, men liker den så godt at den nok blir liggende en stund.






Strikkepinnene får ikke så stor oppmerksomhet som de ønsker om dagen, men det kommer.  Likevel måtte jeg bare la meg friste av denne boken.  Jeg har strikket fra denne designeren tidligere og bare elsker mønstrene hennes.  Boken har vært i salg en stund, men jeg har klart å la den være inntil nå.  Bestilte på Adlibris torsdag og lørdag morgen ble den levert i postkassen !!!!!!  Fantastisk ordning.


Nå gjenstår bare de to vanskeligste tingene:

1.  Vent til du er ferdig med den du holder på med
2. Hvilken av disse herlighetene skal jeg begynne på først?

Stitch Theraphy 365 går sin gang.  Jeg er bare et par dager etter skjema, men det tas raskt igjen litt senere.  Noen er enkle og noen er litt mer utfordrende.  Jeg tror for min del at kua er favoritten så langt.

Jeg har det siste året vært litt på "retrokjøret".  Retro passer jo i grunnen ikke inn i mitt hus, men jeg klarer ikke å la det ligge.  Nå har jeg en mengde ideer i hodet om å sy tilbehør.  Tilbehør til kjøkken, til sytingene mine, små oppbevaringskurver o.l.  Da tenkte jeg at jeg endelig kan la retroen få fullt spillerom.
Men hva trenger man da  ???????  Noen nye stoff.  Equilter falt valget på denne gangen.  Jeg liker jo helt klart best å handle i Norge, men dette er tildels litt sære stoff, så utvalget her hjemme er begrenset.  Og hva synes dere?  Litt merkelige kanskje?



Første prosjekt er så godt som ferdig, bildet kommer senere.  Denne søndagen skal neste igang.  Tror det blir et mønster fra ByAnnie til å ha syting i når man drar avgårde.  Kanskje skal Marilyn Monroe få være med ................

God søndag til dere alle





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar