onsdag 29. januar 2014

Sinnasaujakke.  Jeg bare MÅ strikke meg en sinnasaujakke.  Har tenkt på det lenge, men nå var tiden inne til å sette igang.  Den er designet av Pinneguri.  Bloggen hennes finner du HER

 Dette er fargene jeg skal bruke.  Hovedfargen er de to som ligger nederst til venstre.  De er grønne med blåskjær, ikke omvendt som bildene kan gi intrykk av. 

Det ligger utrolig mange flotte bilder av forskjellige jakker på Ravelry.  Er du ikke medlem der, men liker å strikke, så bare MÅ du melde deg inn.  Sjekk ut Ravelry.com.  Sinnasaujakka finner du HER

 Dette er et bilde jeg har lånt fra Ravelry.  Den som har strikket denne varianten ( som jeg har lånt fargeide fra )  finner du HER, hvis du er på Ravelry.

Det kom en pakke i posten i dag også.  Litt annerledes stoff som jeg har bestilt fra England.  Ingen klare planer, men "trengte" noen annerledesstoff til prosjekter som ikke krever patchworkmønster.  Slapp unna tollen også.  YIPPY.





Dette stoffet minner meg om et eller annet.  Sukkerskål, er det ordet som kommer til meg.  Lurer på om det kan være et gammelt Figgjomønster eller lignende.   Jeg liker det, men kan ikke si at det er pent  :-)


4 kommentarer:

  1. Du er virkelig både kreativ og produktiv! Den jakka kommer til å bli lekker! Så fine stoff du har fått i posten, tenker du tryller fram noe flott av dem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Du ligger jo ikke akkurat på latsiden du heller :-) Jeg er stadig innom bloggen din for å få inspirasjon.

      Slett
  2. For en nydelig blogg du har! Første gang jeg er innom, men helt klart ikke siste. Fantastisk fargekombinasjon du har valgt på Sinnasauen. Gleder meg til å se den ferdig :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Det er så hyggelig med nye besøk. Og når det vanker skryt i tillegg så er jo denne fredagen reddet :-).
      Tror ikke jeg kjenner til bloggen din, så nå løper jeg innom deg en tur. Ha en flott og kreativ helg.

      Slett