søndag 8. desember 2013

2 søndag i advent

2 søndag i advent, men ikke noe julestemning i heimen hos oss.  Derimot dukker det stadig opp flere flyttekasser og mindre og mindre kos rundt oss.  Gleder oss veldig til å få nøkkelen til vårt nye hjem neste søndag og komme oss i orden igjen.

Lyst på et hyggelig prosjekt hvor du kan slå deg løs og bruke masse farger og mønster?  Til dette passer det med 40 forskjellige stoff, men man kan også bruke færre stoff.



5 kantene som sys over papp ( english paper piecing)  er raske å sy sammen.  Morsomt er det også.

Jeg er veldig glad for at jeg for en tid tilbake investerte i skikkelig tynn tråd til håndsøm.  Resultatet blir sååååå mye flottere.

Og her har 5 kantene blitt sydd sammen til en krans og punktlimt ned på grå lin.  Har så smått begynt å sy den ned på linen, men det tar litt tid.
 Syr litt på kransen og strikker noen omganger om hverandre.  Rosa Marius med brunt mønster blir veldig lekkert.


Har kost meg litt rundt på nettet også og fant en BOM jeg skal delt på i 2014.  En blokk og en oppskrift (på kjøkkenet) hver mnd.  Litt usikker på hvilke farger og stoff jeg skal velge, men tar det når vi kommer i orden igjen.    Skal også finne en mystery å melde meg på, men har ikke bestemt meg for hvilken jeg skal ta foreløpig.

Blir nok et innholdsrikt 2014 på hobbyfronten

2 kommentarer:

  1. Så mye du får gjort midt oppi flyttingen, Nina, og så pent du gjør det! Er imponert over håndsømmen og de røde femkantene, de er så fine! Takk for tips om BOM :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig. Rart hvor mye man får gjort når hendene aldri er i ro :-)

      Slett