lørdag 19. mai 2012

Trening

I januar gikk jeg skikkelig ut og sa jeg skulle komme i form samt løpe halvmaraton i september. Fikk jo til og med forsiden i Østlandets blad samt dobbeltside inne i avisen. Jeg har faktisk trent bra, men har jo kjent at kneet ikke alltid syntes det var noe særlig.

Det begynte etterhvert å bli vanskelig å gå i trapper , så jeg ordnet lege og MR. Videre til ortoped som sa han burde rydde litt i kneet og suge ut litt løs brusk og annet som lå bak kneskålen. Som sagt så gjort. Tirsdag var jeg under kniven.



Det skulle gjøre vondt etterpå, men jeg har hatt det helt greit. Operasjonen var vellykket, men dessverre var kneet mye verre enn vi trodde. Jeg slo kneskålen ut av posisjon for ca 15 år siden. Etter dette har det ligget og gnisset feil og dermed er det ikke noe demping igjen i kneet.

Og hva betyr det? Ingen løping mer på meg. Og da mener jeg aldri. Så der røk halvmaratonen min. Jeg får finne andre mål etterhvert, men først er det opptrening av kneet. Sykkel er det beste, men vi har ingen trimsykkel. Dermed kjøpte jeg sykkelrulle så jeg kan bruke min nye sykkel inne til opptrening.



Får hjelp i morgen til montering og så er det sykling fra mandag av.

Strikker en masse disse dagene og kommer tilbake med bilder etterhvert.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Huff, det var ikke noe særlig beskjed å få det. Du får kose deg med sykkelen istedenfor. Ønsker deg en god helg.Klem ;-)

    SvarSlett